Henkilökohtainen projektipäällikkö tukee työntekijää

Tehokkaaseen työntekoon pystyy vain työntekijä, jonka ei tarvitse pyöritellä töissä päässään arjen murheita. Miten tämä saavutetaan? Hansavestissä jokaisella työntekijällä on henkilökohtainen projektipäällikkö, joka tarvittaessa tukee sekä työhön että muuhun elämään liittyvissä ongelmissa.

Hansavestin erottaa kilpailijoistaan juuri henkilökohtainen lähestymistapa. Vaikka tämäntyyppinen prosessinhallinta ei ole yrityksellemme edullisinta, uskomme vakaasti, että se on hyvä ratkaisu niin työntekijän kuin työnantajan kannalta.

Yrityksessämme on selkeä työnjako: rekrytointitiimi on vastuussa työntekijän löytämisestä ja työhönmenoon liittyvistä paperihommista, koulutuskeskus tietojen ja taitojen testaamisesta, työntekijän henkilökohtainen projektipäällikkö puolestaan auttaa ratkaisemaan arjen ja työn kysymyksiä. Projektipäällikkö pyrkii tekemään sopeutumisen mahdollisimman helpoksi. Samalla hän toimii mentorina ja uraneuvojana auttaen työntekijää löytämään ammatin, joka sopii parhaiten tämän aiempaan kokemukseen ja henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Tunnetusti parasta tulosta tekee työssään viihtyvä työntekijä. 

Työntekijän osaaminen testataan Hansavestin koulutuskeskuksessa. Myös lisäkoulutuksen tarve selvitetään ennen uudessa tehtävässä aloittamista.

Lisäksi projektipäällikkö käy vielä kerran perusteellisen keskustelun uuden työntekijän kanssa, esitellen Hansavestin säännöt että yrityksen, johon tämä lähtee töihin. Kaikella tällä pyritään välttämään mahdollisia väärinkäsityksiä ja ennalta ehkäisemään tulevia ongelmia.

Monimutkaisuus on yksityiskohdissa

Tarvittaessa Hansavest auttaa työntekijää löytämään majoituksen. Projektipäällikkö käy uudessa työpaikassa yhdessä työntekijän kanssa, jossa tämä perehdytetään yrityksen sisäisiin sääntöihin ja yleiseen kulttuuriin. Tukihenkilö seuraa mahdollisuuksien mukaan uuden työntekijän toimintaa ensimmäisenä työpäivänä. Mikäli se ei ole esimerkiksi turvallisuussyistä mahdollista, hän on silti aina sekä työntekijän että työnantajan tavoitettavissa.

Samaan tapaan projektipäällikkö tukee myös työnantajaa, jolla on uutta työntekijää palkatessaan paljon kysymyksiä tämän pätevyydestä, työkulttuurista jne. Ensimmäisinä päivinä tukihenkilö on tiiviissä yhteydessä niin työntekijään kuin työnantajaan selvittääkseen, miten sopeutuminen on sujunut ja olisiko vielä jotain selvitettävää väärinkäsitysten estämiseksi.

Hansavest Finlandin johtaja Raiko Mikk kertoo projektipäälliköiden pitävän tiiviistä yhteyttä työntekijöihin ja yrityksiin ei vain ongelmatilanteissa vaan muutenkin niiden ennakoimiseksi. Työntekijöidemme ja asiakkaidemme positiivinen palaute osoittaa, että teemme työtämme intohimoisesti ja sitoutuneesti.

Projektipäällikkö on aina työntekijän tavoitettavissa – hän kuuntelee iloja ja suruja, ratkoo jokapäiväisiä asioita, tarkistaa asiakkaiden tuntikirjaukset kirjanpitoa varten. Hän myös varmistaa, ettei vuokranmaksussa synny rästejä ja että kaikki ongelmat ratkaistaan ​​mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Haluatko lisätietoja?
Jos sinulla on kysyttävää, lähetä sähköpostia tai soita meille, niin otamme sinuun yhteyttä.